Menekülj előre!

Személyre szabott megoldások útkeresőknek, gyógyulni vágyóknak.

Karácsonyi utalvány - hal helyett a háló

[email protected]

Amikor a marketing lufi kipukkad

 

Rengeteg időt és energiát fordítottál arra, hogy az önéletrajzod profi legyen? Termékkatalógust megszégyenítő marketing elemekkel szórtad tele? Egy értékesítő sírva könyörögne a receptért, hogy az áruját így adhassa el, mégsem te vagy a nyerő? A mai cikkünk végére számodra is világossá fog válni, hogy miért.

Az állásinterjú után azt a visszajelzést kaptam, hogy olyan, mintha nem én írtam volna a pályázati anyagomat.” – mesélte Béla, építészmérnök.

Igen, én is érzem, hogy ez valahogy nem én vagyok.” – vallotta be egy másik ügyfelem is.

 Hosszan sorolhatnám még az ilyen és ehhez hasonló példákat, de a lényeg már ennyiből is érthető.

 Az önéletrajzod és a motivációs leveled – már-már közhelyes -, de olyan, mint a névjegykártyád. Egy dokumentum halmaz, amely képvisel téged, egy előzetes bemutatója annak, hogy kire számíthatnak majd az állásinterjún. Ha ellentmondás van abban, ahogyan az önéletrajzod „ismertet” téged és a között, ahogyan képviseled, „eladod” magad az állásinterjún, szinte biztos, hogy csalódást okozol. Nem azért, mert nem vagy jó, nem azért, mert nem vagy szakmai vagy kiváló munkaerő. Nem is azért, mintha az önéletrajzod ne volna jó, korszerű, meghökkentő, bármilyen. A nem hozzád illő önéletrajzzal egyszerűen más benyomást keltesz, mint ami tőled várható. Ez az egyik oka annak, hogy a lufi – meglehetősen hangosan és fájdalmasan – hamar kipukkad. És ez még nem minden: épp fordítva sül el az "attrakció", mint amit szerettél volna vele elérni.

A másik pedig az, hogy – a közhiedelemmel ellentétben – egy önéletrajzzal nem azért tűnsz ki a tömegből, mert állati jó értékesítő képét sugallod magadról. Az igazi pozitív hatás az, ha az önéletrajzod az éppen megpályázott pozíció elvárásainak megfelelő és rólad, mint szakemberről szól, hitelesen. Ennyire pofon egyszerű. Egy építészmérnökről miért kellene azt a képet sugallni, hogy állati jó marketinges? Miért nem az a hangsúlyos, hogy az „építészmérnökség” legprofibb jelentkezőjével van dolgunk? Egy tanárnő miért kell, hogy „túlmarketingelt” önéletrajzot írjon úgy, hogy abból minden kiderül, csak az nem, hogy egyébként a szakmáját szerető és értő, magas fokon művelni tudó jelentkezőről van szó? Tanárnőről van szó és nem felvett marketing-klisékkel operáló celebjelöltről!

Voltál már olyan helyzetben amikor azt láttad az interjúztatón, hogy „nem hisz a szemének”? Ha illik hozzád a nagyvilági, „hangos”, zajos, „ki-ha-én-nem” típusú önéletrajz, és a leendő munkáltató profiljába is ez illik - akkor az a leghatásosabb, és ebben az esetben melegen ajánlom. Ha azonban számodra is vállalhatatlan a kép, amit az ilyen ön(?)életrajz mutat, akkor rajzold át ezt a képet! A lényeg, hogy légy hiteles.

 Sok olyan inger ér minket a világból, amely azt sugallja, hogy akkor vagy jó, elfogadható, szerethető, potenciális ember, ha.... (És itt mindenki sorolhatja a példákat a reklámokban, médiában közvetített „ideális” képről, amely mindenkire „olyan” ruhát adna”, „olyan” telefont vetetne, „olyan” autót vezettetne, „olyan” joghurtot etetne, „olyan” szokásokat erőltetne. Ezek önmagukban nem feltétlenül jók vagy rosszak. Csak nem biztos, hogy mindenkinek jól állnak). A marketing egy remek eszköz, amivel azonban nagyon profin kell bánni ahhoz, hogy tényleg az előnyödet szolgálja. A pályázati anyagoddal ne trendi akarj lenni, hanem a tömegből kitűnő szakember!

Összegzésül: csak akkor írj a marketing eszközök teljes arzenálját felvonultató önéletrajzot, ha azt a képet, amit az önéletrajzzal sugallsz, személyesen megjelenve is következetesen, hitelesen tudod képviselni és ha olyan a szakmád, amelynek bármilyen köze van a marketinghez. Ne hidd, hogy a konzerv megoldások segítenek rajtad. Légy egyedi, szakszerű, és tűnj ki a tömegből az egyéniségeddel, egyediségeddel – és az azt tökéletesen bemutató pályázati anyagoddal. Persze, csak ha jót akarsz.

Heti hírleveleinkre ide kattintva iratkozhatsz fel. Az ajándék letöltéséről se feledkezz meg!

 

Tartalomjegyzék

Címkék

Nekünk fontosak:

Összes látogatónk a hónapban: 1951
Összes látogatónk eddig: 366275